3 kwietnia 2012

Taaak! (żeby nie pisać "Yeah!")

Skończyłam wczoraj pierwszą część mojej pracy licencjackiej, czyli językoznawstwo, a jestem strasznie dumna za siebie. :D Poza tym nie mamy w tym momencie prezydenta, ale kto się tym interesuje, gdy pojawiają się w życiu tak ważne rzeczy, jak praca licencjacka?
Po wielu uzgadnień (nigdy tego słowa nie używałam...) z moim promotorem, pisałam na końcu o "buncie" języcznym w "Entre les murs" (według wikipedii polskiej "Klasa", ale ten tytuł dotyczy tylko i wyłącznie film, nie powieść... wszystko jedno, i tak nikt mnie nie czyta :P), czyli o przypadkach, kiedy uczniowie używają świadomie francuskiego "nienormalnego" (sub-standard, ale nie wiem, czy po polsku to słowo jest przymiotnikiem czy rzeczownikiem, czy w ogóle istnieje w takiej formie :P), żeby denerwować nauczycielów, nawet żeby z nimi walczyć. Przykład: uczeń nagle zacznie mówić do nauczyciela per ty, albo użyje jakiegoś slangu w nieodpowiednej sytuacji itd. Pisanie takiej pracy to (prawie) czysta zabawa! Sama wybrałam cytaty, które analizowałam, znalazłam bardzo mądre książki, żeby nie napisać wielkich bzdur, a teraz voilà, jedna trzecia (8 stron) mojej pracy jest gotowa. :) 
Oprócz tego prawie napisałam część o cywilizacji, czyli o integracji Chińczyków w klasie raczej arabskiej niż francuskiej (też na podstawie "Entre les murs"). Mam 7 stron, jeszcze brakuje mi dwóch czy trzech oddziałów, mam nadzieję, że w tym tygodniu (cały tydzień mamy wolne!) uda mi się skończyć. Ta część jest fascynująca - poza tym, że jest bardzo smutna, bo tych Chińczyków jakoś się nie lubi w szkole -, coraz więcej problemów wydaje mi się podobnych do tych z naszymi Cyganami... Gdy piszę, dobrze się czuję, bo to jakbym coś poważnego robiła przeciw rasizmu. :P 
Treciej, literackiej części jeszcze praktycznie nie ma (napisałam dotąd jeden akapit :P), ta praca będzie chyba najcięższa - napiszę o czym jest, gdy będę miała co najmniej 5 stron. :P 

2 komentarze:

  1. Kiedy umówimy się na korektę? :) Zaniedbaliśmy tego bloga ostatnio :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w ogóle dawno rozmawialiśmy :( kiedyś we weekend? jutro wieczorem?

      Usuń